top of page

Workshop

Effectief Adviseren met Storytelling

Sphere on Spiral Stairs
Indy bood de theorie en tools zo aan dat het voor ons meteen praktisch toepasbaar was. De workshop was zeer de moeite waard! Het helpt ons om als consultant korter- en bondiger en passend advies uit te kunnen brengen aan onze klanten. 

Quality Accelerators

Storytelling voor de publieke zaak

Storytelling voor de publieke zaak

Voor wie is de workshop?

Also available
in English

Deze workshop is ontworpen voor professionals die advies geven op basis van veel (complexe) informatie

​

Voorbeelden van functies*

  • Analisten

  • Beleidsmedewerkers

  • Bestuursadviseurs

  • Communicatiemedewerkers

  • Consultants

  • Financials

  • HR-adviseurs

  • Informatiemanagers

  • Juristen

  • Scrummasters

  • Onderzoekers

  • Project- en programmamanagers

  • Teamcoördinatoren en afdelingsmanagers

  • Trainees

 

* Ik lever geen diensten aan ambtenaren binnen het ministerie van Financiën, omdat ik daar sinds juni 2024 in dienst ben.

Wat leer je tijdens de workshop?

1.

Waarom helpt storytelling je om effectiever te adviseren?

11062b_12568f280e304a668e2920040f718284~

• De traditionele communicatiestijl doet geen recht aan de kwaliteit van onze adviezen en zit impact in de weg.

 

• Met verhalende elementen in zakelijke communicatie zorg je voor een connectie met je doelgroep.

​

3.

Hoe schrijf je een effectief verhaal?

Schrijven in Kladblok

•  Eenvoudige taal is een zegen voor elke doelgroep. 

​

• Je hoeft geen romanschrijver te zijn om een zakelijk verhaal memorabel te maken. 

​

2.

Hoe ontwerp je een verhaallijn die blijft hangen?

Storyboard

•  Gedetailleerde kennis over doel en doelgroep zijn bepalend voor een goed advies.

 

• Storytelling is niet altijd de moeite waard.

​

• Alleen met strategisch gekozen informatie blijft je verhaal overeind.

4.

Hoe maak je een verhaal visueel aantrekkelijk?

Verven en penseel

• Door een  hiërarchie aan te brengen in informatie help je je publiek te focussen op wat belangrijk is. 

​

•  Elimineer zo veel mogelijk ruis in je ontwerp.

Praktische details

Locatie: Fysiek in-company 

​

Groepsgrootte: 8-12 deelnemers. Het is ideaal als deelnemers werkzaam zijn in vergelijkbare domeinen (bijv. informatiemanagement) en/of vergelijkbare banen uitvoeren (bijv. onderzoeker). 

 

Duur: Een hele dag (9:00 t/m 17:00).

​

Kosten: Stuur een bericht voor een passende offerte. Ik werk met een all-in prijs (reiskosten, intake, workshop, nabespreking).

​

Interesse in twee workshops van een halve dag? Of een interactieve kennismaking met het onderwerp van 60 minuten? Of een terugkomsessie waarbij we in de groep kijken naar de successen en hindernissen voor storytelling in de praktijk? Stuur me een mail om samen te kijken naar de mogelijkheden.

​

1. Leren door te doen

Lange monologen van mij helpen jou en je team geen betere verhalenvertellers te worden. Diverse werkvormen zorgen ervoor dat de energie in de groep blijft en het workshopmateriaal blijft hangen. 

2. Focus op toepassing

Enige achtergrond is noodzakelijk om het nut en de basis van storytelling te begrijpen. We duiken echter snel de praktijk in. Het doel is dat je niet alleen kunt praten over de workshop, maar er daadwerkelijk mee aan de slag kunt gaan.

3. Aangepast op jouw
behoeftes

Storytelling-principes zijn generiek. De toepassing in de dagelijkse praktijk niet. Het is daarom belangrijk om samen de juiste accenten te plaatsen. Bijvoorbeeld het opmaken van PowerPoint slides of het gebruiken en visualiseren van data in een verhaal. 

4. Communicatie in plaats van inhoud 

Het is goed om te weten wat je niet gaat doen: werken aan de inhoud. In de workshop onderzoeken we hoe jouw ideeën, data en diensten beter uit de verf kunnen komen. Kortom, we focussen op communicatie.

5. Science-based 

Storytelling wordt soms als pseudowetenschappelijk modewoord gezien. Ten onrechte, als je het mij vraagt. Er is ontzettend veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de waarde van storytelling voor adviesgeven. Mijn systematiek is daarop gebaseerd. 

Plan een kennismaking.

Tel: 0611730271 / Email: info@toldwell.nl

Bedankt voor je bericht.

© 2023 by Told Well. Powered and secured by Wix.

KVK-nummer: 91944988

bottom of page